Porządek obrad
1.
Otwarcie V Sesji Rady Gminy Lubań.
2.
Przedstawienie porządku posiedzenia.
3.
Przyjęcie protokołu z II Sesji Rady Gminy Lubań z dnia 21 maja 2024 r.
4.
Przyjęcie protokołu z III Sesji Rady Gminy Lubań z dnia 3 czerwca 2024 r.
5.
Sprawozdanie Wójta Gminy Lubań z działalności w okresie między sesjami.
6.
Informacja Przewodniczącej Rady Gminy Lubań o sprawach dotyczących Rady Gminy w okresie między sesjami.
7.
Raport o stanie Gminy Lubań za 2023 rok.
a)
7.1 Przedstawienie raportu o stanie Gminy Lubań za rok 2023.
b)
7.2 Debata nad raportem.
c)
7.3 Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia wotum zaufania Wójtowi Gminy Lubań.
8.
Rozpatrzenie sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Lubań za 2023 rok.
a)
8.1 Przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Lubań za rok 2023.
b)
8.2 Przedstawienie opinii Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Lubań.
c)
8.3 Przedstawienie opinii komisji stałych Rady Gminy Lubań.
d)
8.4 Dyskusja nad sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Lubań za rok 2023.
e)
8.5 Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Lubań za 2023 rok.
9.
Udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Lubań za rok 2023.
a)
9.1 Przedstawienie wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Lubań w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Lubań za rok budżetowy 2023.
b)
9.2 Przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wniosku Komisji Rewizyjnej.
c)
9.3 Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Lubań absolutorium z tytułu wykonania budżetu Gminy Lubań za rok 2023.
10.
Wybór II Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Lubań:
a)
10.1 Powołanie Komisji Skrutacyjnej.
b)
10.2 Zgłaszanie kandydatów na funkcję II Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Lubań.
c)
10.3 Głosowanie tajne.
d)
10.4 Odczytanie przez Komisję Skrutacyjną protokołu z ustalenia wyników głosowania w wyborach II Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Lubań.
11.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów dzierżawy z dotychczasowymi dzierżawcami, których przedmiotem są te same nieruchomości, na czas oznaczony do 3 lat.
12.
Podjęcie Uchwały w sprawie wyrażenia zgody na kupno nieruchomości.
13.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości.
14.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr VII/79/2015 Rady Gminy Lubań z dnia 25 września 2015 r., zmienionej uchwałą nr XXXVII/202/2021 Rady Gminy Lubań z dnia 25 lutego 2021 r. w sprawie przyjęcia i wdrożenia Planu Gospodarki Niskoemisyjnej Gminy Lubań.
15.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2024.
16.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubań na lata 2024-2032.
17.
Pojęcie uchwały w sprawie: udzielenia pomocy finansowej na rzecz Powiatu Lubańskiego.
18.
Informacja o złożonych interpelacjach i zapytaniach.